Muzicando și Don’go

Jocuri produse în România

Muzicando și Don’go

Jocuri produse în România

Biography

Grupul informal Muzicando vin la a doua ediție Zilele jocurilor – boardgamers convention să prezinte cele două jocuri concepute de ei: Muzicando și Don’Go.

Pachetul de Muzicando conține 56 de cărți de joc ilustrate cu 49 de instrumente muzicale și 7 personalități din muzica universală. Cărțile de joc sunt distribuite pe cele 7 culori ale curcubeului, cele 7 note muzicale și 4 tipuri de semne grafice din muzică.

Aceste corelații permit practicarea de jocuri diverse, în funcție de mai multe nivele de înțelegere.

Astfel, copiii se familiarizează cu succesiunea culorilor curcubeului, a notelor muzicale și cu diferite instrumente muzicale.

Următoarele nivele de înțelegere familiarizează practicanții cu tipurile de etalare, jocul individual de 2 până la 8 adversari și cu strategia de joc.

Scopul pentru care a fost conceput acest set de cărti este de a fi practicat la nivelul maxim, ceea ce reprezintă jocul Muzicando în sine: constituirea jucătorilor în echipe de 2 (sau 4) parteneri, licitația celor 4 tipuri de etalare (Sarabanda, Glissando, Parada și Muzicando), elaborarea strategiilor de etalare și fair play.

Jocul este potrivit pentru organizarea competițiilor de tip turneu sau campionat.

Don’go

Varianta Standard

Conține 100 de zaruri, 50 de o culoare și 50 de altă culoare.

Se joacă de către 2 jucători.

Scopul jocului este acumularea de puncte.

La jocul pe echipe, fiecare din acestea are o culoare proprie și un același număr de jucători.

Numărul de jucători într-o echipă este nelimitat.

dongo

Cum se joacă:

* La începutul jocului, fiecare jucător dispune de un stoc de 50 de zaruri de o anumită culoare.

* Fiecare jucător aruncă un zar pe masa de joc; zarul cu valoarea cea mai mare decide ordinea intrării în joc.

* Jucătorul care începe jocul aruncă un zar din stoc, pe masă și îl etalează.

* Următorul jucător aruncă, la rândul lui, cu un zar. Dacă valoarea acestuia este imediat superioară sau inferioară zarului de pe masă, jucătorul îl va etala prin alipire la una (oricare) din laturile zarului de pe masă.

(Exemplu: primul jucator a depus un zar cu 5 puncte, urmatorul jucator va putea etala doar daca valoarea zarului lui va fi de 4 sau 6 puncte)

* Regulamentul jocului permite etalarea alăturată a valorilor 6 și 1.

* După fiecare aruncare, jucatorii vor lua câte un zar din stoc, dând astfel dreptul următorului jucător de a arunca zarurile.

* Jucătorii vor înregistra în tabelul de scor valorile zarurilor etalate.

* In cazul zarurilor neetalate, acestea vor fi aruncate data următoare împreună cu noul zar luat din stoc.

* Dacă valorile zarurilor permit etalarea, jucătorii sunt obligați să le etaleze, oricâte ar fi acestea.

* Jocul continuă până la epuizarea stocului de zaruri.

Puncte de captură:

* In cazul în care un zar etalat, de o anumită culoare, are toate laturile ocupate de zaruri de altă culoare, valoarea acestui zar se consideră puncte de captură pentru jucătorul care a ocupat ultima latură.

* Punctele de captură se acordă și în cazul unui grup de zaruri alăturate, de aceeași culoare, pentru jucătorul care ocupă ultima latură liberă a grupului.

* Capturile pot include și capturi deja efectuate.

* Pentru zarurile proprii cuprinse în capturi nu se acordă puncte.

* Captura se anunță și trebuie validată de adversari.

Penalizări:

* Nerespectarea obligativității etalării se penalizează cu 6 puncte pentru fiecare zar neetalat.